Aliran Metal Yang Di Sukai Anak Muda Versi Metal Blogspot

 
kali ini saya melanjutkan artikel sebelumnya yang berjudul Band Metal Yang Di Sukai Anak Muda Versi Metal Blogspot, kali ini topik lain lagi, saya membuatkan artikel tentang Aliran Metal Yang Di Sukai Anak Muda Versi Metal Blogspot ,pengen lihat langsung saja Cekidot !!

Power Metal
Power metal is a style of heavy metal combining characteristics of traditional metal with speed metal, often within symphonic context. The term refers to two different but related styles: the first pioneered and largely practiced in North America with a harder sound similar to speed metal, and a later more widespread and popular style based in Europe (especially Germany, Finland, Italy, Scandinavia), Argentina, Brazil, and Japan with a lighter, more melodic sound and frequent use of keyboards.

Melodic Metal
Melodic death metal ialah suatu subgenre bagi muzik death metal yang berkembang daripada thrash metal semasa awal 1980-an. Ciri-ciri yang biasa dikenali termasuk janjang ritmik serta berkroma dan naratif atau struktur lagu "bercerita" (Nick Shirley) yang tidak mempunyai kitaran rangkap korus tetapi cuma mempunyai perkembangan tema dan motif. Dari segi estetik, ia biasanya dikenal pasti dengan irama gitar yang hebat, bunyi tukulan yang cepat serta kehebatan yang dinamik. "Blast beat" seringnya digunakan untuk bertambah keganasan muzik. Lazimnya, vokal muzik ini merupakan bunyi mengagah yang dinamakan "growl", "death growl", ataupun "death grunt". Bunyi bernyanyi ini sengaja diganggu melalui penggunaan kerongkong. Perbuatan in amat berbeza daripada teknik bernanyi tradisional yang tidak menggalakkan perbuatan ini. Wartawan muzik, Chad Bowar, memerhatikan bahawa gaya ini kekadangnya dinamakan "vokal Cookie monster" [1] kerana vokal ini hampir sama dengan "pekikan yang tidak dapat difahami". Mereka yang tidak biasa dengan genre ini kekadang keliru antaranya dengan "Deathrock". 

 Symphonic Metal
 Symphonic metal is a term used to describe heavy metal music that has symphonic elements; that is, elements that are either borrowed from classical music or, as with progressive rock music, create a style reminiscent of it, e.g. operatic female lead vocals; instrumentation that includes acoustic guitars and different types of keyboards instead of relying solely on electric guitars; asymmetrical meters such as 5/4 and 7/8, and classical thematic material in addition to characteristically heavy metal power riffs.

Black Metal
Black metal diawali oleh band Venom pada tahun 1982 lewat album berjudul Black Metal, lalu diikuti oleh band-band seperti Bathory, Mayhem, Mercyfull Fate, Hellhammer/Celtic Frost. semua band ini dipengaruhi Venom. Band Black metal masih cenderung bermain Thrash metal. Pada awal 80an sampai 90an, Black metal sangat berkembang di daerah Skandinavia oleh band di atas tadi. Jenis musik metal ini juga termasuk jenis metal underground. Black metal mempunyai Sub-genre bernama NSBM, Black metal Neo-Nazi, dua komunitas tersebut termasuk yang berpengaruh di komunitas Undergroun

Speed Metal
Speed metal adalah genre musik yang muncul di akhir 1970-an dan merupakan pendahulu thrash metal. Musik ini adalah versi lebih cepat dari musik yang dimainkan oleh Black Sabbath, Led Zeppelin, dan Deep Purple. Speed metal mulai terkenal lewat band-band NWOBHM. Banyak band speed metal juga dapat disebut band thrash dan power metal.

Metalcore
Metalcore adalah bukan merupakan fusion/gabungan dari Hardcore dan Metal melainkan hanyalah turunan dari genre Hardcore yang terinfluence genre Metal sehingga genre ini sendiri tidak termasuk dalam subgenre Metal. Genre ini muncul belakangan pada era 2000'an tapi sudah menunjukkan ciri-cirinya melalui band-band seperti Deadguy, Earth Crisis dan Intergrity sejak era 90'an. Metalcore sendiri nama yang dibuat oleh media,genre ini dulunya dikenal dengan nama Metallic-Hardcore.

Heavy Metal
Heavy metal adalah sebuah aliran musik rock yang berkembang pada 1970-an. Aliran musik ini mengutamakan gitar yang cukup banyak.

Nu Metal
Nu Metal adaalah salah satu cabang dari genre Heavy Metal. Nu Metal di kenal mencampurkan gaya dan elemen-elemen yang berbeda dalam musik mereka, seperti Grunge, Hip-hop dan Punk. Dalam Nu Metal band biasanya di pakai vokal yng agesif dan lebih melodius.
Sebuah artikel yang di tulis di majalah Spin Magazine mengatakan bahwa gaya musik metal yang satu ini sebagai “Metal Baru” dalam komunitas Metal. Seiring dengan berjalannya sang waktu sampai saat sekarang ini, sampai akhir film “Get Thrashed” menjadi lebih ramping ke arah NU METAL.

 Alternative Metal
 Metal alternatif (Alternative Metal, Alt-metal) adalah sebuah aliran musik gabungan antara rock alternatif dan heavy metal. Mirip dengan metalcore dan nu metal/rapcore band yg mengusung genre ini atara lain slipknot

Hardcore
Hardcore (hard core atau hard-core) adalah istilah generik yang digunakan untuk menggambarkan sesuatu yang lebih ekstrem daripada versi biasanya.

Death Metal
Death metal adalah sebuah sub-genre dari musik heavy metal yang berkembang dari thrash metal pada awal 1980-an. Beberapa ciri khasnya adalah lirik lagu yang bertemakan kekerasan atau kematian, ritme gitar rendah (downtuned rhythm guitars), perkusi yang cepat, dan intensitas dinamis. Vokal biasanya dinyanyikan dengan gerutuan (death grunt dipopuler kan pada akhir 80an ) atau geraman maut (death growl dipopuler kan pada akhir 80an )dengan suara tenggorokkan (guttural/gurgle)".

Begitulah Info dari Metal Blogspot nantikan artikel menarik dari Metal Blogspot Terima Kasih Keep Your Metal !




StumpleUpon DiggIt! Del.icio.us Blinklist Yahoo Furl Technorati Simpy Spurl Reddit Google Twitter FaceBook

0 komentar:

Posting Komentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright 2011 Metal Blogspot - Template by Kautau Dot Com - Editor premium idwebstore